Microsoft Endpoint Analytics aitab ennetada arvutikasutajate rahulolematust
Microsoft Endpoint Analyticsi analüüsimoodul tuvastab suuremad riistvara- ja seadistusprobleemid enne, kui kasutajad muutuvad väga rahuolematuks ning pöörduvad abi saamiseks IT-toe poole. IT-osakond ei pruugi ilma taolise lahenduseta kõigist probleemidest üldse teadlikki olla, sest kasutajad ei teavita oma muredest alati helpdeski, kirjutab Datafoxi Microsoft tehnoloogiajuht Neeme Kaalep.
Enamasti on arvutid ettevõttesse ostetud erinevatel aegadel ning seetõttu on kasutusel erinevate tootjate seadmed ning mudelid. Kirju võib olla ka tarkvaraprofiil – arvutitesse on küll paigaldatud kontoritarkvara (nt Microsoft Office), kuid olenevalt töötaja ametist on seal sageli ka raamatupidamisprogramm, kliendihaldustarkvara, tasuta programmid, ise arendatud spetsiifilised rakendused ja palju muud. Ühel hetkel tekib põhjendatud soov teada saada, kas kõik need rakendused ikkagi töötavad igas arvutis. Pole ju mõtet soetada kalleid tarkvaralitsentse, kui töötajad kasutavad raamatupidamiseks endiselt Excelit või veebipõhiseid lahendusi, kuna raamatupidamisprogramm ei käivitu, jookseb pidevalt kinni või on lõpuni seadistamata.
Analytics pakub murele lahenduse
Probleemi võib lahendada rakenduste parem seadistamine, mõne uue arvuti soetamine, olemasolevate seadmete mälulaiendus, protsessorijõudluse lisamine või suuremate kõvaketaste paigaldamine. Nende ostuotsuste tegemiseks on aga vaja sisendandmeid, mida haldusplatvormis Microsoft Endpoint Manager sisalduv analüütikamoodul Endpoint Analytics pakubki.
Analyticsi kasutamiseks seadistatakse ettevõtte arvutid nii, et need saadaks Endpoint Manageri pilvekeskkonda telemeetriat. Seejuures ei ole vaja oma privaatsuse pärast muretseda, sest kõik arvutikasutaja isikut tuvastavad andmed jäetakse välja ning piirdutakse vaid üldise infoga seadmete ja rakenduste töö kohta. Analüütikamooduli kasutamise eelduseks on vähemalt Windows 10 Professional, Enterprise või Education versioonide olemasolu ning vähemalt E3 litsentsid.
Arvutite käivitumiskiirus aitab teha ostuotsuseid
Endpoint Analytics annab täpse ülevaate, mis tootjate seadmed ja millised mudelid on ettevõttes kasutusel, millised on operatsioonisüsteemide versioonid ning kui kiiresti iga arvuti käivitub. Kuna seadmeid on võimalik tootjate ja mudelite kaupa sorteerida, saab seda infot kasutada ka ostuotsuste tegemiseks, et eelistada kiiremini käivituvaid arvuteid.
Samuti on kohe arvutite kaupa olemas info, kas seade võimaldab kasutusele võtta järjest populaarsemaks muutuvat Windows 11 operatsioonisüsteemi. Nii saab operatiivselt ülevaate, kas ettevõtte arvutipark on selleks üleminekuks üldse valmis. Kui mõni arvuti Windows 11ks suuteline ei ole, on välja toodud ka põhjus, näiteks protsessor on liiga väikese jõudlusega.
Analyticsi monitooring näitab, kuidas töötavad igasse arvutisse paigaldatud rakendused, kas mõni neist ei käivitu üldse või jookseb sageli kinni ning millised on muud probleemid arvutiga (näiteks seade kuumeneb üle). Arvutite lõikes mõõdetakse keskmist käivitus- ja sisselogimisaega. Kui need on pikad, siis on analüütikamoodulis näha, milline rakendus arvuti aeglaseks muudab.
Rakenduste töökindlust saab uurida ilma kasutajaid segamata
Tarkvara lõikes hindab Endpoint Analytics iga rakenduse töökindlust. See võimaldab IT-osakonnal saada rakenduste tööst korraliku ülevaate ilma, et seda infot oleks vaja lõppkasutajalt küsida ning tema tööd segada. Igale arvutile ja rakendusele annab Analytics telemeetriaandmete alusel summeeritud hinde, mis võimaldab tuvastada suuremad murekohad enne, kui kasutaja väga rahulolematuks muutub. Üldine skoor tekib ka ettevõtte kogu arvutipargile, mida saab võrrelda konkreetse tegevusvaldkonna arvutite keskmiste näitajatega.
Lisainfona on analüütikamoodulis ülevaade, kui paljud arvutid on võimelised kaugtööks, millised Active Directory ligipääsuhalduses kirjeldatud seadmed ei ole keskses Endpoint Manageri halduses ning millistel arvutitel on aktiveeritud häälestusabiline Windows Autopilot. Viimane ei ole kasulik mitte üksnes uute arvutite eelseadistamisel, vaid sobib ka senises arvutipargis algseadistuste või andmete taastamiseks, operatsioonisüsteemi uuendamiseks või vanemate seadmete uuesti kasutuselevõtmiseks, kui konkreetse arvuti kasutaja või tema tööülesanded muutuvad.
Terviklik hinnang arvutipargi tööle
Endpoint Manageri raporteid saab liidestada teiste raporteerimislahendustega ning neid eksportida html- või Exceli-failideks. Silmas tuleb aga pidada seda, et Analytics on küll monitoorimise töövahend, kuid see ei sobi IT-osakonnale operatiivseks seadmete korrasoleku jälgimiseks, kuna andmed jõuavad Endpointi pilvekeskkonda kuni nädalase viitega. Nii võimaldab see analüütikarakendus pigem hinnata, kui hästi ettevõtte arvutipark töötab ning teha nende andmete alusel edasisi otsuseid.
Nii mitmeski ettevõttes on kasutusel analüütikalahendus Desktop Analytics. Endpoint Analyticsi eelkäijana pakub see sarnaseid võimalusi, ent tuleb arvestada, et Microsoft lõpetab selle lahenduse töö juba tänavu 30. novembril. Hiljemalt selleks ajaks tuleks ikkagi Endpoint Analyticsile üle minna, et arvutipargi ja rakenduste analüüsivõimalused ei kaoks.
Soovid konsultatsiooni Microsoft Endpoint Analyticsi võimaluste kohta? Võta meiega ühendust:
[email protected]
Loe lisaks:
Kuidas vastu minna uutele väljakutsetele klienditeeninduse muutunud maailmas?
Igas ettevõttes tuleks vähemalt kord aastas teha infoturbe koolitus