Meie kasutajatoe meeskond – saagem tuttavaks!
Tutvustame Datafoxi kasutajatoe tiimi liikmeid, kes meie klientidega igapäevaselt suhtlevad ning neid IT-alaste murede lahendamisel aitavad.
Krislin Kripašov, kasutajatoe koordinaator
Krislini arvates on tema jõudmine IT-valdkonda tähtede seisu ja saatuse vingerpusside kokkumäng. Ülikoolis õppis tahoopis eesti keele filoloogiks ning mõlgutas mõtteid politseis töötamisest või raamatukäsikirjadest ortograafia- ja süntaksivigade otsimisest. Kuna neiu tegi ülikooli kõrvalt ka assistenditööd, sai ta suures osas tänu tollastele kolleegidele selgeks, et „IT on ju täitsa see, mida võiks teha küll“. Nii liikus ta edasi spetsialisti ametikohale ning pakkus abi klienditoe II ja III tasemes.
„Mind on motiveerinud edasi arenema see, et IT-valdkonnas tegutsedes tead üsna kindlalt, et oled kellelegi kuskil kasulik – eriti praeguse pandeemia ajal, mil inimesed toetuvad nii tööalaselt kui ka eraeluliselt e-teenustele,“ mõtiskleb Krislin. „Mulle meeldib tunda, et olen kellelegi vajalik olnud ja ilma minuta istuks ta oma sinise ekraani taga ega saaks klahvigi liigutada. Kui oled mõne kliendi probleemi lahendanud, tunned hiljem mõnusat saavutuse tunnet. Meil kasutajatoes ei ole probleeme, on ainult lahendused.“
Krislini vaba aeg kulub vabatahtlikuna Politsei- ja Piirivalveametis, kus ta on üheksa aastat koos patrullpolitseinikega väljakutsetel käinud, kainestusmaja nurgatagused selgeks õppinud, kurjategijaid kinni pidanud ja metsast seenelisi otsinud. Samuti käib ta hea meelega liiklusjärelevalvekeskust abistamas, turvab kõrgeid külalisi ning aitab piirivalvet sadamas ja lennujaamas. „Tänu abipolitseinikutööle suudan enam-vähem rahulikult istuda kontoris kella 9st 17ni nii, et jalg suurest rahulikkusest liigselt värisema ei hakka,“ lausub Krislin. „Tänu heale meeskonnale ja stabiilsele ametileDatafoxis saan panustada ka politsei- ja piirivalvetöösse.“
Evelina Žuravljova, kasutajatoe spetsialist
Evelina jõudis kasutajatoe valdkonda pärast Tallinna Polütehnikumi arvutieriala lõpetamist. „Mulle meeldib inimestega suhelda ja näha rõõmsaid ilmeid, kui nende arvutialane mure saab lahendatud,“ räägib ta. „Tänu oma tööle olen leidnud väga palju sõpru. Samas toob iga päev midagi uut, mille kallal on vaja pead murda ja lahendusi leida. Kuna IT areneb pidevalt, siis on suur väljakutse selle arenguga kaasas käia.“
Kõige rohkem meeldib IT-daamile see, kui arvutikasutaja probleemid lahenevad juba ainult tema nägemisest nagu vahel on ette tulnud. Kui kunagi hakati kontorites kasutama sülearvuteid, mis võeti pärast tööpäeva dokist koju kaasa, siis juhtus kord ka selline lugu, et hommikul paluti Evelinal appi tulla, kuna arvuti ei läinud tööl enam käima. Kohale jõudes selgus tõsiasi, et töölaual oli vaid dokk koos kuvari, klaviatuuri ja hiirega, sülearvuti ise oli aga ununenud koju.
Evelinal on kaks suuremat hobi. Üks neist on Ladina-Ameerika tantsud, mida ta on hoolsasti õppinud, teine aga tema siberi husky tõugu koer. „Kuna väidetavalt ei ole see tõug treenitav, siis minu suur huvi on proovida teda teistmoodi õpetada,“ avab naine oma harrastuse tagamaid. „Oma koera pealt näen, et see tõug on väga tark, aga nõuab teistlähenemist.“
Robert Säinas, kasutajatoe spetsialist
Robert jõudis kasutajatoe valdkonda pärast tehnikumi saadud praktikakoha kaudu. Heldeski töö sobis talle ja peagi pakuti noormehele juba täiskohta. „Mulle meeldib, et pean end pidevalt kursis hoidma kiiresti arenevas IT-valdkonnas toimuvaga,“ räägib ta. „Peamisteks väljakutseteks minu töös on suuremate probleemide lahendamine, kuid ühtlasi päris huvitav ka koostööpartnerite juhendamine kaugemal asuvate klientide murede lahendamisel.“ Roberti hobideks on muusika ja sport.
Silver Laud, kasutajatoe spetsialist
Ülikoolis IT-d õppinud Silver soovis kooli kõrvalt tööle minna ning kandideeris edukalt IT-spetsialisti ametikohale. Kuigi töö kasutajatoes ei vasta otseselt noormehe õpitud kitsamale erialale, on see amet talle meeldima hakanud. „Mul on vedanud kolleegidega, kes kõik on oma ala spetsialistid ja üleüldse lahedad inimesed,“ lausub Silver. „Iga tööpäev on erinev ja möödub kiiresti. On vaja lahendada väga erinevaid olukordi, mida koolis ei õpetata, näha ette võimalikke takistusi ning olla samas kannatlik.“
Silver on põnevil, kui ta saab käia erinevates ettevõtetes kohapeal IT-alaseid probleeme lahendamas ning näha sealseid tööprotsesse. „Minu jaoks on eriti huvitavad tootmisttevõtted, kuna mõnikord pääsen sellistesse kohtadesse, kuhu tavaliselt külalisi ei lasta,“ lisab noormees, kes vabal ajal teeb kõvasti trenni ja talisuplust, naudib rabas kõndimist ning uurib enesearengu raamatuid.
Brain Õunapuu, kasutajatoe spetsialist
Brain jõudis IT-valdkonda tänu kasuisale, kellele meeldis arvuti ja üleüldse tehnoloogiaga nokitseda. Kõrvalt vaadates tekkis ka noormehel endal isu ning ta läks Kehtna Kutsehariduskeskusesse arvutite ja arvutivõrkude erialale õppima. „Mulle tekitab hea tunde, kui arvutikasutaja saab oma murele lahenduse,“ ütleb Brain. „Töö on huvitav, kuna tihti puutud probleemiga kokku esimest korda ning selle lahendamine laiendab arusaama kogu süsteemist.“
Noormehe sõnul on töö kasutajatoes nagu pidev mõistatuste lahendamine. „Kui kliendil ei tule näiteks arvutiekraanil pilt ette, pead ise mõtlema, kuni leiad vastuse, näiteks kas GPU draiver ei tööta või on viga milleski muus,“ selgitab Brain, kes vabal ajal maandab tööpingeid vabavõitlusega (MMA).
Rainer Tammiksalu, kasutajatoe spetsialist
Rainerit huvitas IT juba lapsepõlves, nii et ta teadis pärast põhikooli kindlalt, kuhu edasi õppima minna. „Mulle lihtsalt meeldib inimeste IT-probleeme lahendada ning see „aitäh!“ lõpus on see, mis teeb asja veel paremaks,“ nendib ta. „Kasutaja rahuolu ongi peamine väljakutse, mis päeva lõpuks loeb.“
Vabal ajal teeb Rainer kõvasti trenni (jõusaal, korvpall, jalgpall, ujumine vms), sest ta usub, et mida parem on füüsiline vorm, seda tugevam on ka vaimne vorm.
Toomas Liiv, kasutajatoe spetsialist
Kui Toomas pärast kooli lõpetamist arvutite eriala õppima läks, oli see alles väga uus ja huvitav valdkond, mis tasus proovimist. Oma IT-karjääri alustas mees Tallinna jaoks märgilisel aastal 1980, mil enamik tema tänaseid kolleege polnud veel sündinudki.
„Kuigi olen IT-alal kaua töötanud, on see mulle siiani huvitav ja vaheldusrikas, kuna pidevalt tuleb õppida uusiteemasid lahendama,“ märgib ta. Vahel tuleb ette ka naljakaid juhtumisi. „Üks klient tõi arvuti remonti ja küsis enne lahkumist kõhklusega, et ega te arvutit päris ära ei lõhu,“ meenutab Toomas. Arvuti sai siiski kenasti korda. Vabal ajal meeldib Toomasele filme vaadata ja reisida.
Siim Põldsalu, kasutajatoe spetsialist
Siim jõudis IT-valdkonda mõned aastad tagasi, kui tundis, et pärast keskkooli lõpetamist valitud suunad pole enam jätkusuutlikud. „Tehnika ja selle toimimine huvitas mind juba siis, kui olin pisike poiss,“ räägib ta. „Puutun oma töös kokku uute ja huvitavate seadmetega ning saan riistvara tasandil teada, kuidas need töötavad ja miks teinekord ei tööta. Minu suurim väljakutse on see, et ma ei võtaks pärast tööpäeva lõppu endale tööd koju kaasa, vaid suudaks töömõtted endas välja lülitada ja perele pühenduda.“ Siimu peres kasvas kolm väikest last ja seetõttu napib tal hetkel hobide jaoks aega.
Võta meie helpdeskiga ühendust: [email protected].
Loe lisaks:
Turvaaudit annab tervikpildi küberrünnakute ennetamiseks
Microsoft Teams suudab asendada kogu kontori telefonisüsteemi