Kasutajatoe juht Kristi-Viivika Aaslaid: meie peaeesmärk on püsiklientide hoidmine
Tahame klientidele pakkuda kõike seda, mida nad ootavad – kiirust, kvaliteeti ja proaktiivust, ütleb jaanuarist Datafoxi kasutajatuge juhtima asunud Kristi-Viivika Aaslaid.
Kristi-Viivika Aaslaidi IT-karjäär sai alguse 17 aastat tagasi Registrite ja Infosüsteemide Keskuses teenuse halduri ning hiljem muudatuste halduse protsessijuhi ametis. Sealt viis tema tee rohkem kui 7 aastaks Riigi Infosüsteemi Ametisse kasutajatoe juhiks ja protsessianalüütikuks. Viimased 6,5 aastat oli Kristi-Viivika Eesti Energias teenusejuht, tegeles halduse protsessidega ning juhtis viimati kasutajatoes tiimi. Seejärel liitus ta 2022. aasta alguses Datafoxiga, asudes juhtima ettevõtte kasutajatuge.
Kristi-Viivikal tekkis IT-huvi juba koolipõlves. „Mõtlesin ise, kas minna psühholoogiat õppima või astuda hoopis Kunstiakadeemiasse, aga ema soovitas, et kuna ma koguaeg nagunii arvuti taga istun, siis mine õpi ka juba seda,“ meenutab Kristi-Viivika, kes astuski Tallinna Polütehnikumi IT-süsteemide erialale ja selle lõpetamise järel juba IT Kolledžisse IT-süsteemide arenduse erialale. „Aga psühholoogia ja kunst on jäänud mind saatma kogu eluks.“
Hüppelaud IT-karjääri
Kristi-Viivika hinnangul on kasutajatugi hüppelaud organisatsiooni teistesse IT-ametitesse. „Kasutajatoe valdkonna võlu ongi selles, et saan aidata inimestel leida nende tee ja suunata neid edasi arenema,“ räägib ta. „Näiteks kui keegi on väga hea programmeerimises, siis teed kõik, et ta tarkvaraarenduse poole liiguks. Sellisel viisil on kasutajatugi ka omamoodi ka IT-talentide värbamise ja kasvatamise programm.“
Datafoxi kasutajatugi on oma peaeesmärgiks seadnud püsiklientide hoidmise. „See tähendab, et tegeleme kõigega, mida kliendid meilt ootavad: kiirust, kvaliteeti ja proaktiivsust,“ selgitab Kristi-Viivika. “Selleks peame ühtlustama meeskonna kompetentse ja seadma paremini korda töölaua, et saaksime kiiremini ja mugavamalt klientide pöördumisi lahendada. Enda töö edukust hindame klientide tagasiside kaudu – see on kõige olulisem mõõdik, mis näitab meie töö kvaliteeti.“
Klassikaliselt on IT olnud pigem meeste ala, kuid viimastel aastatel on sellesse valdkonda üha rohkem naisi lisandunud. „Mind on alati ümbritsenud positiivne õhkkond ning ma ei ole tundnud, et mind koheldaks naisena IT-sektoris teisiti,“ mõtiskleb Kristi-Viivika. „Küll olen täheldanud mõningast erinevust meeste ja naiste tööstiili osas. Nii mõnigi kord on naised märksa konkreetsemad ja organiseeritumad.“
Kunsti eri vormid
Tööst vaba aega jagab naine kunstihuvi, psühholoogiaalase kirjanduse lugemise, investeerimise ning kahe toreda lapse vahel, kes vajavad hoolt ja tähelepanu. „Ei saa öelda, et lapsed oleks nüüd hobi, pigem ikka täiskohaga teine töö,“ nendib ta. „Spordi poolelt olen proovinud väga erinevaid alasid, praeguseks on sõelale jäänud tantsimine, mäesuusatamine, rattasõit ja rulluisutamine. Aga eriti meeldib mulle kõik, mis on seotud kunsti eri vormidega.“
Kristi-Viivika on võtnud Eesti Kunstiakadeemiast erinevaid kursusi moeillustratsiooni, kompositsiooni- ja värvusõpetuse, rõivaste seeriatootmise, moekollektsiooni loomise ja muudel moekunstiga seotud teemadel. Ta on ka ise edukalt rõivaid disaininud põhimõttel, et tema poolt idee, ema poolt aga teostus, kuna naine ise õmblemisega ei tegele. Samuti on Kristi-Viivika kujundanud T-särke ning tegelenud tekstiili digitaalse prindiga, nii et üks tema kujundatud kangas ootab siiani kleidiks tegemist. Varem on ta loonud ka ehteid nii poolvääriskividest kui ka dikroidklaasist, kus klaasitükid laotakse mosaiigiks ja sulatatakse ahjus kokku.
„Kunst võimaldab mul oma loovust väljendada,“ lausub Kristi-Viivika. „Kuigi töötan IT-halduse poole peal, pean ennast hingelt arendajaks. Mulle meeldib uute ideede genereerimine ja rakendamine, ka nende, mis on seotud automatiseerimise ja protsesside lihtsustamisega.“
Loe lisaks:
Kanaliülene teenindusplatvorm Zendesk aitab Operailil paremini sisekliente teenindada
Datafoxi tarkvaraarenduse üksus seab alanud aastaks kõrged sihid