Hardi Ots – müügiguru, kelle jaoks iga päev on põnev väljakutse

Müük ei ole pelgalt toodete ja teenuste vahendamine – see on strateegia, oskus näha võimalusi ja võime hoida fookust ka siis, kui kõik tundub keeruline. Just sellise põhimõttega on Datafox SE müügijuht Hardi Ots.

 

Tema teekond sellesse valdkonda ei olnud planeeritud, vaid pigem juhuste ja õigete otsuste kombinatsioon. Kuid nagu Hardi ise ütleb – mõnikord veab elu sind täpselt sinna, kuhu peaksid minema.

Kuid kes on Hardi Ots müügiguru ja inimesena? Milliseid väljakutseid on ta oma karjääris ületanud, mis teda inspireerib ja kuidas lõõgastub? Selles intervjuus saame lähemalt tuttavaks mehega, kelle jaoks müük pole töö, vaid elustiil.

Kuidas sa Datafox SE-sse tööle sattusid ja mis sind siia tõmbas?

Mõnikord veab juhus meid täpselt sinna, kuhu peaksime minema. Minu tee IT-sektorisse polnud kalkuleeritud plaan ega unistus lapsepõlvest – see oli pigem õigel hetkel avanenud võimaluste kombinatsioon. Tuttavad olid mind aastaid veennud, et just tehnoloogiamaailmas võiksin leida midagi põnevat, kuid seni polnud ma astunud seda esimest sammu.
Siis tuli hetk, kus elu ise andis märku: nüüd või mitte kunagi. Olin punktis, kus karjääripööre tundus võimalik ja isegi vajalik. Nii ma otsustasingi liituda Datafox SE-ga.

hardi

Milline on sinu tüüpiline tööpäev ja millised ülesanded sulle kõige rohkem meeldivad?

Ükski päev ei ole teisega täpselt sarnane, aga teatav rutiin on müügitöös paratamatu. Hommik algab tavaliselt sellega, et vaatan üle kontaktid, kontrollin, kuidas erinevad projektid ja lead’id arenenud on ning panen paika, milliste teemadega tuleb kõige kiiremini tegeleda.
Päeva jooksul on kohtumised, kõned ja arutelud – kliendid tulevad erinevate küsimuste ja probleemidega ning minu ülesanne on leida neile parimad lahendused. Just see teebki töö põnevaks: iga vestlus võib avada uusi uksi ja iga väljakutse on võimalus midagi paremaks muuta.

Mis on olnud sinu suurim saavutus või uhkushetk Datafox SE-s töötades?

See teekond on eriline eelkõige seetõttu, et kõik tuli üles ehitada täiesti algusest – leida kliendid, suurendada müüki ja kasvatada käivet. Alustades polnud kindlust, kas see üldse käima läheb või tulemusi toob.
Aga kui oled valmis tegema roppu moodi tööd, leidma lahendusi seal, kus teised käega löövad ja ära kasutama iga viimse kui väikese eelise, mis sul on, siis on läbimurre võimalik. Kas see on lihtne? Ei. Kas see on tehtav? Absoluutselt.

Milliseid väljakutseid oled oma töös kohanud ja kuidas oled neist üle saanud?

Iga päev on uus väljakutse – leida värskeid kontakte, genereerida leade ja olla müügiga vähemalt pool aastat kuni aasta ajast ees. Sest selle töö suurim väljakutse on harjuda mõttega, et mitte midagi pole kindel. Iga kuu ja iga aasta algab kogu protsess puhtalt lehelt.

Kas sul on mõni tööalane eeskuju või keegi, kellelt oled palju õppinud?

Kui päris aus olla, siis ma õpin siiani – ja kogu aeg. Ilmselt peabki see olema elukestev protsess, kus iga kogemus ja kohatud inimene jätab oma jälje.
Erinevatel eluetappidel on olnud eeskujusid, kellelt on olnud midagi õppida – inimesi, kellega koos töötades ja keda jälgides on saanud ka iseenda kallal tööd teha. Kedagi konkreetset hetkel välja tuua ei oska, aga kohtumised erinevate inimestega on kujundanud seda, kuidas ma mõtlen ja tegutsen. Mõnikord on muutused olnud teadlikud, mõnikord lihtsalt elu loomulik kulg. Igal juhul on kõik kogemused andnud võimaluse kasvada ja sammhaaval edasi liikuda.

Kas sul on mõni hobi või tegevus, mis aitab sul tööpingest lõõgastuda?

Hobisid on mul mitmeid, kuigi tõsi ta on – mida vanemaks saad, seda vähemaks jääb aega nendega tegelemiseks. Airsoft on üks neist – adrenaliinirohke ja strateegiline ala, mida olen harrastanud vahelduva eduga. Aga mu suurteks lemmikuteks on kõndimine ja jõusaal.

Kui sul oleks piiramatu aeg ja ressursid, millise uue oskuse või hobi tahaksid omandada?

Sellisel juhul oleksin ju surematu – ja see tähendaks, et aega oleks lõputult kõige jaoks, mis vähegi huvi pakub või pähe tuleb. Õpiks kõike, prooviks kõike, võtaks ette isegi need hullumeelsed ideed, mis muidu jääksid ajapuudusel tegemata. Välja arvatud muidugi need tegevused, mis selle piiramatu aja järsku ja pöördumatult lõpetada võiksid. 😊

Kas sul on mõni kirg või valdkond, millest võiksid lõputult rääkida?

Ajalugu – see on minu teema. See on midagi, millest võiks rääkida lõputult, kaevuda detailidesse, avastada unustatud lugusid ja leida seoseid, mida esmapilgul ei märkaks.

Mis on viimane raamat, film või sari, mis sind tõeliselt inspireeris?

Viimane raamat, mis mind tõeliselt inspireeris, oli Winston Churchilli elulugu – lugu visadusest, teravmeelsusest ja hetkest, mil üks inimene võib muuta ajaloo käiku.
Filme võiks siia nimekirja panna mitu. Uuematest kindlasti Jokker ja vanematest Shawshank Redemption. Ja kui sarjadest rääkida, siis Breaking Bad on klass omaette.

Milline reisi- või seikluskogemus on sulle kõige rohkem meelde jäänud?

Keenia ja Masai Mara rahvuspark – koht, kus loodus räägib iseenda eest. Lõputud tasandikud, kus gnuud, sebrad ja elevandid rändavad vabaduses ning kiskjad hiilivad rohus. See on safarielamus oma ehedaimas vormis.

Millist tüüpi klientidega sulle meeldib kõige rohkem koostööd teha ja miks?

Mulle meeldib töötada klientidega, kes teavad, mida nad tahavad – või siis vähemalt aimavad seda. Need, kes näevad väärtust, mitte ainult hinda ja saavad aru, et hea lahendus pole lihtsalt kulu, vaid investeering.

quote investeering

Minu ülesanne on aidata klientidel näha võimalusi, mida nad ise võib-olla ei märka ning suunata nende investeering sinna, kus see päriselt tööle hakkab. Sest hea müük ei tähenda lihtsalt toote või teenuse pakkumist, vaid lahenduse leidmist, mis teeb mõlemad pooled võitjateks.

Milline on olnud sinu kõige innovaatilisem või loovam lahendus keerulise müügisituatsiooni lahendamiseks?

Ei oskagi niimoodi ühte kindlat hetke välja tuua – paljud keerulised olukorrad lahenevad käigupealt. Peamine on järjepidevus ja kannatlikkus.

Milline müügikogemus on sind kõige rohkem õpetanud või inspireerinud?

Müügitöö on pidev õppimise protsess – iga kohtumine, vestlus ja tehing toob kaasa midagi uut. Mõnikord tuleb ootamatult lahendada keeruline olukord, teinekord avastad täiesti uue lähenemise, mis muudab kogu mängu. Müük pole kunagi staatiline – see on kohanemine, õppimine ja pidev areng. Just see teebki selle nii huvitavaks.

Ajaloost või tarkvaraarendusest rääkimiseks võta julgelt Hardiga ühendust!

Hardi Ots
Datafox SE müügijuht
[email protected]