07.11.2022

 

Avasime Datafoxis just e-poe, kust meie kliendid saavad kogu vajaliku IT-kauba alates kaablitest kuni serveriteni. Tutvustame ka kõike seda töös hoidvat tiimi.

 

E-poe tiimi veab meie turundus- ja e-äri juht Maria Kirtsi, kes on Datafoxis töötanud 6 aastat. Maria on kaitsnud magistrikraadi kommunikatsiooni erialal ning teinud turundust erinevates valdkondades alates lukuärist kuni esmatarbe- ja toidukaupade tootmiseni.  „Datafoxi jõudes sain aru, et IT on õige valdkond, kus olla,“ räägib Maria. „IT areneb pidevalt ning pakub uusi väljakutseid iga päev. Minu tööülesanded on alati muutumises, nii et arenen ja kasvan koos Datafoxiga.“

 

E-äri peamise väljakutsena näeb Maria väga hea teeninduse pakkumist ning vajadust uuendada pidevalt tootevalikut. „E-äri muutub aina kiiremaks ja kvaliteetsemaks, sest ka kliendid muutuvad aina nõudlikumaks,“ selgitab ta. „Nende teenindamine nõuab pidevalt ajaga kaasaskäimist ning teenuse arendamist, sest kui see jääb ajale jalgu, siis liiguvad ka kliendid kiirelt teise pakkuja juurde. Meie peamiseks eesmärgiks on pakkuda alati kvaliteetset ning proaktiivset teenust, leides parima võimaliku lahenduse klientide muredele.“

 

Asendamatuks nutiseadmeks on Mariale telefon, mida ta kasutab nii töötegemiseks, suhtlemiseks kui ka sotsiaalmeedias ajaveetmiseks. „Tõsi ta on, et minu screen-time on väga suur ja pigem sooviksin seda vähendada, et olla töövälisel ajal rohkem hetkes ilma mingi ekraanita,“ tunnistab ta. „Aga tulevikus võiks küll olla maailmas olemas imeseade, mis ravib terveks kõik noored ja lapsed, kes on ülekohtuselt haigestunud rasketesse haigustesse. Meditsiin on palju arenenud, kuid loodan väga, et paari aasta pärast on tehtud veelgi suurem samm inimeste efektiivsema ravimise poole.“ 

 

Maria vaba aeg pere ja sõprade, trenni ning mesilastega

Vaba aega meeldib Mariale veeta koos pere ja sõpradega, sest nagu ta ütleb: „Koos on ikka lõbusam “ Lisaks proovib ta istuvale tööle vaheldust leida jooksurajalt ja saalitreeningutest ning pühendab suviti palju aega oma 6 mesitaruga tegelemisele.

 

E-poe klientidele pakuvad tuge meie müügiesindajad Rainer Tammiksalu ja Oleg Rõbasov, kel mõlemal on IT-valdkonnas aastatepikkune kogemus.

 

Rainerit hakkas IT huvitama juba 7. klassis, kui koolis tutvustati arvutit nii detailselt, et see võeti juppideks lahti ja vaadati kõik komponendid ära. „Sealt edasi jäigi sihiks ainult IT ning nii läksingi peale põhikooli seda eriala õppima,“ meenutab ta. „Mulle on koguaeg meeldinud inimesi nende IT-muredes aidata ja nõustada –  ka minu vanemad küsisid tihtipeale abi arvutiprobleemide lahendamisel. Kuna IT on väga-väga lai valdkond, siis on alati midagi juurde õppida.“

 

E-äri peamise murekohana näeb Rainer seda, et mõnede otsuste langetamine on lõppkasutajale praegu aeganõudev ja natuke keerukas. „Tulevik peaks kindlasti olema võimalikult lihtne nii klientidele kui edasimüüjatele,“ arvab ta.

 

Kuna Rainer on alates põhikooli lõpust kaks aastat saanud hakkama ilma mobiiltelefonita, siis pole tal probleemi nutimaailmast eralduda. „Aga tulevikus võiksid mõne kliendi juures olla kohapealsed robotid, mida saab virtuaalreaalsuse (VR) seadme abil juhtida,“ unistab noormees.

 

Rainer: IT-mehe stereotüüp

Et füüsiline ja vaimne vorm käest ära ei läheks, käib Rainer jõusaalis ja harrastab ka taliujumist. „Ma vastan selles mõttes IT-mehe stereotüübile, et kui mulle meeldib arvuti, siis meeldivad kindlasti ka arvutimängud,“ muheleb ta.

 

Oleg jõudis IT juurde 11-aastaselt, kui arvutimänge tuli veel installida plaatidelt. „Siis hakkasingi huvi tundma riistvara ja kõikvõimaliku tarkvara vastu: 3D modelleerimine, muusika tegemine, veebiarendus (JavaScript, veebidisain) ja mängude loomine (Unity 3D),“ lausub ta. „Hiljem sain aru, et mulle meeldib ühendada inimesi ja tehnoloogiat.

 

Oleg: kui oled sündinud IT jaoks, siis miks raisata aega teistele asjadele?

Pärnu Kutsehariduskeskuses IT-d õppides mõistis Oleg kiiresti, et tehnilist taipu tal on, kuid tugevam on noormees kliendisuhetes. Esimeseks töökohaks oligi tal eraklientidele IT-haldust pakkuv firma, kus tuli tegelda nii arvutite parandamise, uute ja kasutatud arvuti müügi kui ka klienditeenindusega. „Kui
tunned, et oled sündinud just selleks, siis miks raisata aega teiste asjadega 😊,“ põhjendab Oleg IT-valdkonnale truuks jäämist.

 

Ka Oleg näeb e-äri peamise väljakutsena ostmise lihtsustamist. „Kindlate kriteeriumitega parima toote väljaotsimine peaks olema võimalik mõne klikiga,“ selgitab ta. „Peamine küsimus on muidugi see, et kes või mis otsustab, et just see toode konkreetses hinnavahemikus on parim valik.“

 

Asendamatuks nutiseadmeks on Olegile sülearvuti. „Kui nutitelefon tekitab mul koguaeg paranoiat, et midagi on vastamata või tegemata jäänud, siis läpakaga tunnen, et kõik on kontrolli all,“ lausub ta. „Hiljemalt veerandsajandi pärast võiks aga olemas olla prillid, millel oleksid arvuti ja nutitelefoni kõik funktsioonid. Lahe oleks istuda kuskil vaikses kohas ja õppida midagi uut nii, et midagi süles või käes pole.“

 

Vabal ajal teeb Oleg jõusaalis trenni ning tegeles varem ka fotondusega. Kuid üllatus, üllatus – ka töövälisel ajal meeldib talle teha veebiarendust erinevate JavaScripti raamistikega.

 

 
Datafoxi e-pood: www.datafox.ee/shop

 

 

Kui sul tekkis küsimusi, siis võta meiega ühendust:
See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.

 

 

Loe lisaks: 

Laiapõhjaline infoturbe juhtimine: mis see on ja kuidas toimib?

Digitaliseerimise tööriistakast muudab tarkvaraarendused oluliselt kiiremaks